Fribert, Natahlie, Torben og Erik havde besluttet sig for at besøge kanonvraget.

Vi mødtes i klubben ved 08:30 tiden, her var de første udfordringer: Der havde været problemer med at få instrumentet til båden til at virke men med Friberte IT snilde fik han liv i dyret. Da vi så skulle have lygte bommen monteret var stikket revet fra hinanden så det skulle også lige fixes men efter en halv times arbejde var vi klar til afgang. Velankommet til Kastrup havn fik vi båden i vandet, pakket grejet og afsted. Det var den fedeste tur ud over sundet, vandet var som et spejl, luften var lun og solen kæmpede for at komme frem. Efter godt en halv times tid ankom vi til vores position, vi fik smidt ankeret i vandet og lagt det lige på vraget. Torben og jeg var de første i vandet 17 grader i overfladen og 15 på bunden og en sigt på 5-7 meter. Der var et meget tydeligt springlag på mellem 8-10 meters dybte, en super fed fornemmelse her kunne man virkelig se hvor springlaget var. Efter godt 35 min. havde Torben og jeg set nok af det vrag så vi steg til overfladen og kom vel på i båden hvor Natahlie og Fribert var ved at være klar til at hoppe i vandet. De havde også et super dyk og efter lidt frokost på det spejlblanke Øresund ville vi ud og se et andet vrag Berta ( tror jeg nok det hed ) så vi satte kursen, fuld fart på piskeriset og så der ud af. Undervejs havde jeg pludselig lyst til en is så jeg kom med et foreslag og det faldt i god jord hos de andre så ny kurs blev sat mod Flakforten, hurtig ind hurtig ud. Da vi landede på øen sprang Natahlie og jeg i land og løb op til kiosken, hentede is og tilbage i båden inden der kom en og forlangte havnepenge. Vel afsted igen gik turen for lette omdrejninger mens vi spiste is. Da vi kom til positionen ( Berta ) fik jeg kigget på bøjen: Ahhhhh sagde jeg til mig selv (og de andre) tjek lige strømmen, det ligner 2 knob nordgående og så lige ved sejlranden så det dyk droppede vi og sejlede hjemover. Inde i havnen fik vi rigget af, fik båden op og kørte hjemad efter en super dejlig dag med godt humør og tossede indslag.

Tak for en dejlig dag på havet.